Sjukt läskigt personlighetstest!!!

 För det första vill jag bara säga att detta är så spot on på mig så jag tycker att det är läskigt på riktigt, och jag gillar dettalika mycket som jag gillar det här med The Secret!
 
En kompis på fb skrev till mig och undrade om jag gjort det här personlighetstestet och jag sa nej, och tänkte "Jaha vad är detta för fjantigt test nu då?" För hur många "personlighetstest" har man inte gjort i olika tidningar och på internetsidor för skojs skull liksom?
Men jag tycker ju sånt är kul, så jag gjorde det, och är helt överrumplad av resultatet!
Det finns tydligen 16 olika personlighetstyper där man kan göra olika kombinationer av 4 bokstäver som står för 4 olika delar i ens personlighet.
Jag fick bokstäverna ESFJ, och när jag skrev det till min kompis på fb så skickade han ett youtubeklipp på 2 tjejer som har en skypekonversation om detta. Den ena tjejen är INFJ och den andra är som jag ESFJ.
Konversationen pågick i ca en och en halv timme och jag var helt paff hur den här tjejen som var samma som jag beskrev i detalj hur jag tänker, hur jag bestämmer mig för saker, hur jag känner för andra människor och hur jag beter mig bland andra människor! Det var så läskigt att höra henne beskriva detta för hon beskrev bara sig själv, men jag är verkligen EXAKT som hon!
 
Några ex. på hur en typsik ESFJ är att dom är väldigt utåtriktade, är väldigt mån om att hjälpa andra människor och vill lösa andras problem, och att vi ser detaljer men missar ofta helheltsresultatet. Dom bestämmer sig väldigt snabbt för om dom är bekväma i en miljö, och är dom inte det så stänger dom ner sig för att skydda sig.
Dom unviker helst bråk och försöker alltid lösa problemen och se var felet ligger. Bäst mår dom när man ser relationer som funkar och när människor trivs i varandras närvaro.
 
ESFJ ses ofta som lite osmarta just för att vi tänker på så många detaljer samtidigt när vi försöker förklara något, så när det kommer ut i ord så förstår inte folk vart vi kommer ifrån just för att vi kan oftast inte berätta om alla detaljer i bakhuvet som fick oss att säga så, och då låter vi lite dumma. Det finns liksom så himla många anledningar för oss att tycka det vi gör så det går inte att förklara, för detaljerna kan vara så små saker som vi kanske inte medvetet lagt till i huvet själva, utan något som bara hjärnan registrerar och som finns där när vi ska fatta ett beslut om något, och då går det inte att förklara utan det bara ÄR så.
 
Shit jag förstår att detta låter jättekrångligt men om ni gör det här testet ni också så är jag ganska säker på att ni också kommer fatta vad jag menar!
Jag har fått en jävligt skön självinsikt, för ofta så tänker jag att det finns nog ingen som tänker som jag, jag är nog lite störd i huvet, men nu ser jag ett tydligt mönster för hur jag är och det känns väldigt härligt att få det bekräftat att så här är jag!!!
Här kan ni göra testet : TESTET!
Och här är konversationen mellan Dom tjejerna som jag pratade om, om nån vill kolla lite... Jag är alltså precis som hon i sjalen:
 
 

Har sagts

Skriv nåt här om du vill:

Kluddrare:
LÅT STÅ!

Mäjl: (Visas inte)

Min blogg eller nåt annat jag vill skryta med:

Åsikt/skryt/whatever:

Trackback
RSS 2.0