Om att må dåligt när man är ledig.

Det är en regel som säger att om du jobbar jävligt mycket och sen helt plötsligt är ledig i ett pr dagar, kanske 3, så blir man sjuk dom dagarna.
Det spelar ingen roll hur mycket du bestämt att du ska klämma in dom dagarna; hinna träffa kompisar, fixa tvättid, storhandla, ta en bärs, catch up med din tv-serie, DU KOMMER MÅ DÅLIGT.

Jag sitter nu hemma i Norrpan och är och var överlycklig att komma hem efter 2 veckors nonstop i storstan (och som ni kan läsa i något av mina tidigare inlägg så vet ni ju vad jag tycker om den där storstan), och vad händer?
Jag kommer hem till mamma och hon berättar bara om hur sjuk morfar är(inte så värst upppiggande), farmor går förbi och berättar hur vimsig farfar är och att han kommit i gubb-trotsåldern och att han inte hör nånting och det är jobbigt(inte askul att höra heller), sen när jag sätter mig på bussen hem känner jag hur huvet bara känns tyngre och tyngre, och väl hemkommen så har febern satt in. Jag är stekhet.

Jag hoppas detta bara är psykiskt och att jag bara är överhettad för att jag i 2 veckor har levt i ett kylskåp (Ussas och hannas lägenhet saknar tydligen fungerande element och är FUCKING FREEZING) och nu kommit hem till Bahamas (min lägenhet).
Fan vad jag har saknat Bahamas.
Dock får jag ångest för att jag nu vet att jag kommer antagligen kommer behöva försöka slå mig in i bostadsmarknaden i storstan och det är inte lätt.
Jag kan ju inte bo hos Ussa hela hösten/vintern och nu kanske även nästa vår.
FuCk.
Från och med September behöver jag nånstans att bo i stockholm, helst i närheten av medborgarplatsen, eller så nära som möjligt.
Nu bor jag ju i Nacka hos ussa, och problemet är att jag jobbar till sent på natten och att bussarna hem inte går så ofta!
Om nån har nåt eller vet nån som har nåt place till övers vore det ju awesome om hen hörde av sig till mig.
Ja, jag använde ordet hen.
Herrå

Har sagts

Skriv nåt här om du vill:

Kluddrare:
LÅT STÅ!

Mäjl: (Visas inte)

Min blogg eller nåt annat jag vill skryta med:

Åsikt/skryt/whatever:

Trackback
RSS 2.0