Asså, krig och religion.

Jag tycker att folk ska sluta döda folk.
Det räcker fan nu.
Dom har ju inte gjort nånting!
Det är som att en kristen människa skulle bli arg på mig för att jag är ateist och döda mig för det.
Man får väl för helvete tro på vad man vill!
Visst att jag t.ex. är atesit och tycker att det är totalt urlöjligt att gå runt och tro att det finns en gubbe som sitter där uppe och bestämmer allt och skapade jorden etc. Men det betyder inte att jag tycker att andra ska FÅ TRO på det.
Jag tycker dock dom borde försöka komma ner på jorden och upptäcka vetenskapen och sånt, men dom skickar ut flygblad till mig en gång i veckan och tycker jag borde komma till kyrkan och be med dom, det är fan värre, för jag håller mig ändå mig undan för dom, och försöker inte "få med dom till min sida".
En på jobbet bjöd in mig till nån slags kyrkogrej som är på lördag. Hon sa att det mer va som en vernisage och att det inte ens är inne i själva kyrkan.
Jättesnällt av henne att bjuda in mig men det finns inte en chans i helvetet att jag skulle gå på nåt sånt, för det har ändå med kyrkan att göra och jag känner mig inte bekväm när jag är ikring "upplysta" folk. Jag känner mig som en med tourettes syndrom med munnen igentejpad, och jag tackar nej till sånna saker för deras egna skull, för jag vill inte förolämpa dom eller göra dom ledsna.
Men för att komma tillbaka till det här med krig, så är det iaf så jag har uppfattat det genom nyheterna, att folk dödar varandra pga av deras tro. Vilket är helt sjukt.
Jag tror att om dom som bor i dom där länderna där dom krigar, skulle få mer information om resten av världen, fritt få använda internet och utbilda KVINNOR så skulle allt bli bättre.
ELLLEEEEER Så avskaffar vi alla religioner och laserraderar allas minnen som i men in black och berättar för dom att Bättan Bäst är deras allsmäktige härskarinna och så blir det fred på jorden! HALLELUJAH!


Har sagts
Kluddrat av: Malin

Håller med. Känns ju som man ska brinna upp när man måste gå på dop och alla tycker man är knäpp när man inte läser trosbekännelsen med resten av folket. Kyrkor är fina ur en rent konst-mässigt och arkitektonisk syn, men som med allt annat ska man inte tvinga folk att gå.

2012-03-14 @ 09:29:16

Skriv nåt här om du vill:

Kluddrare:
LÅT STÅ!

Mäjl: (Visas inte)

Min blogg eller nåt annat jag vill skryta med:

Åsikt/skryt/whatever:

Trackback
RSS 2.0